Återbetalningspolicy

VILLKOR & AVTAL

Priser- och betalningsvillkor

1- Priser och betalning

Varje vara listas med ett pris i svenska kronor (SEK) inklusive 25% moms. I varukorgen kan du se det totala priset inklusive alla avgifter, moms och fraktkostnader.

2- Betalningsvillkor - Faktureringsvillkor

Vi använder Klarna som betalningspartner och du kan själv välja betalningsmetod. Villkoren är Klarnas villkor och presenteras när du kommer till kassan i vår onlinebutik eller finns att hitta på Klarnas hemsida.


Allmänna Fraktvillkor

1- Allmän information

Alla varor skickas till privata personer med PostNord. Beställningarna ankommer till det postombud som Postnord bedömer vara närmast din adress. När ombudet mottagit din beställning skickas en notifikation via SMS. Du som kund är ansvarig för att ange rätt mobilnummer så att SMSet från Postnord kan levereras till din mobil. Större order och företagsorder kan skickas med DHL. Om leverans önskas till en annan adress, vänligen skicka ett e-postmeddelande eller ring och vi ordnar det. Fri frakt tillämpas på ordrar som överstiger  499 kr.

För varor som plockas upp i butiken gör vi en reservation innan ordern hämtas.

2- Beräknad leveranstid

Beräknad leveranstid är cirka 3-5 dagar. Vi skickar alla ordrar som inkommer helgfria vardagar inom ett dygn. Observera att vi inte kan garantera exakt leveranstid då detta hanteras av vår leverantörspartner PostNord. Vi gör dock vårt bästa för att leverera så snabbt som möjligt.

3- Ej uthämtade paket

Paket som inte hämtas ut returneras till oss. För alla paket som inte hämtas ut inom tidsramen från ombudet förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt och hanteringsavgift (för närvarande 175 kr).

Se även konsumentverket distansavtalslagen & E-handel.

4- Falska beställningar

Bedrägeri och falska beställningar rapporteras till polisen.


Byten & Returer

1- Ångerrätt och retur

Din ångerrätt (ångerfristen) gäller i 14 dagar. Ditt meddelande till oss måste tydligt ange varför du ångrar köpet. Ångerfristen börjar på dagen du mottog varan eller mottog en merpart av beställningen. 

2- Du har inte rätt att ångra om:

Varorna eller dess förpackning är skadats efter att du mottog dem.

3- När du har utövat din ångerrätt

Du är skyldig att återlämna varan i samma gott skick som när du mottog den. Den ska returneras i oanvänt skick. Om varan skadas eller försvinner på grund av din oaktsamhet, förlorar du ångerrätten.

4- Dina kundrättigheter

Du som kund har alltid rätt att packa upp varorna och kontrollera dem. Om en vara skulle vara felaktig eller skadad, kontakta vår kundtjänst omedelbart på info@vasterbottenssapa.se så hjälper vi dig vidare. Bifoga digitala bilder på produkter/skador när du kontaktar oss via e-post, för att förenkla hanteringen av ditt ärende. Vid tvist följer Västerbottenssåpa AB rekommendationerna från Konsumentverket.

5- Returfrakt

Observera att frakten för returer och byten betalas av dig som kund. Om det däremot handlar om en reklamation på grund av skadade varor eller att vi skickat fel varor, kommer vi att återbetala alla fraktkostnader samtidigt som vi betalar tillbaka det du betalade för varorna.

6- Återbetalning

Västerbottenssåpa AB återbetalar konsumenten inom senast 30 dagar efter att vi mottagit returen. Pengarna återfinns på kundens konto inom ca 30 dagar.



Sekretesspolicy

När du lägger din beställning hos oss anger du endast ditt namn och kontaktuppgifter, inte ditt personnummer. Vi behandlar dock all information konfidentiellt.

I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dessa uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet med dig. Enligt Personuppgiftslagen har du rätt att få den information vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att uppgifterna rättas eller tas bort. I så fall kontakta oss via e-post.